Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 16 september 2016

Av Katarina - 16 september 2016 08:59

Tänk att saker aldrig bara kan flyta på utan problem?!? Har skrivit tidigare att jag bokat in för byte av oljepanna i huset. Allt väl så långt. Pannan kommer de lyfter ner den. Jag är jätte trött och slut efter tre vaknätter och 3.5h sömn. När jag börjar titta lite närmare så är det inte den jag beställt. Alltså de har kopplat in en oljepanna jag inte har beställt!!!! Vad är oddsen för det?? Så här sitter jag nu med en panna med mindre finesser än den vi kommit överens om. Företaget meddelade aldrig om att fabriken levererat annan modell. Utan helt kallt bär de ner skiten, monterar in den och leker att det snöar. Jag har fan ingen aning om vad jag har i pannrummet nu just. Modellen de levererat har jag ingen som helst information om, än mindre prisuppgifter på. Modellen går inte ens att googla!!! Den här fighten ger jag inte upp! Det är ju för fan företaget som schabblat till det rejält. Få se vad de kommer emot med för kompensation!! Jävla analfabet!!!

Men istället för att gräva ner mig i tankar som "varför måste alltid allting gå fel och med arslet före", "bad karma" och "vad illa har jag gjort för att förtjäna detta". Så har jag valt att tänka visst det blir alltid motgångar, men då betyder det att jag är berikad med nåt annat än den som aldrig har motgångar i allt. Jag har nåt värdefullt som den personen saknar.
Lite luddigt i text bättre i tal :). Men jag vänder helt enkelt det negativa till nåt positivt.

Ovido - Quiz & Flashcards