Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 1 september 2016

Av Katarina - 1 september 2016 20:57

September....det är rätt mkt på G denna månad. Mitt äldsta troll blir 15, P fyller 40(borde ordna ngn form av grej...orkar eg inte). P ska flytta ut, jag ska själv stå för alla kostnader i september...tanken på det får mina armar att kännas som gelé. Jag är livrädd!!! Oron bubblar i kroppen. Försöker hitta balansen, snubblar och famlar och kommer inte rätt. Årsdagen sedan mamma dog närmar sig oxå 19.9 Ångestklotet växer i magen....ett år har jag varit utan henne. Ett år av bottenlös sorg och saknad. Försökt stå ensam på skakiga ben. Jag har fixat det. Det har varit jättesvårt men jag har klarat det. Jag är stolt över mig själv, efter allt skit det senaste året står jag fortfarande rakt och nu måste jag bara igenom det sista. September, september du känns jobbig och skrämmande...men du ska fan inte få glädjen att sänka mig!!

Av Katarina - 1 september 2016 07:48

Det är tungt när man inser att alla runt en tror de är viktigare än nån annan. Det är ett personlighets drag som jag har jvligt svårt med. Vi har två i stallet som är så och igår ställde de till med kaos igen. Då de tror att de äger stället och handlar därefter. Blir rabiat!!
Får försöka lugna mig för annars orkar jag inte fortsätta vara där. Och deras agerande väcker upp ilska inom mig som jag inte trodde fanns längre. Det väcker allt som legat och vilat de senaste året.
Ska åka iväg och hälsa på pappa....hoppas finna lugn hos hnm.

Ovido - Quiz & Flashcards