Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg under juni 2015

Av Katarina - 29 juni 2015 09:28

Sedan börjar han jobba 2v borta och en hemma. Såå less blir jag :(. Har 2.5v semester ännu och det känns ju ok men att spendera dem ensam är väl inte så jvla hippt direkt. Nåja snart startar Cirkus Hit och Dit.... Ska bli så kul att vara direktör över alla 7 djuren. Inte just...

Av Katarina - 18 juni 2015 19:10

Då var vi där igen. Midsommar på antågande. Regn och sol utlovat. Inte så oväntat direkt. Inga planer annat än lite nypotatis och sill.
Min finaste ska byta jobb. Fuck det lär ju bli easy för hnm och jag kommer att jobba häcken av mig istället. Vi har ju så mkt djur och nu ska jag styra upp denna cirkus ensam. Yeey, so fucking typiskt.
Är orolig för honom att han gör för snabba ändringar och beslut. Blä för detta.

Av Katarina - 15 juni 2015 09:13

Semesterresan börjar lida mot sitt slut. Gick dock erfara att allt ska man inte gräva i. Vi skulle ju träffa ett medium på lördag men han hade "glömt vår bokning" och var i ett helt annat län. Well oseriöst kan man tänka eller så var det ett tecken på att man inte ska rota runt i vissa saker. Så jag vet varken mer elr mindre bu just. För övrigt har jag haft en helt underbar tid. Kvalitetstid med systeryster!!!
Dags att åka hem och gnida in verkligheten igen.

Av Katarina - 12 juni 2015 12:37

Och unnar sig en resa helt ensam. Kände rätt tidigt att jag behövt komma bort lite. Få distans till den tunga massa jag tuggat mig igenom den senaste tiden. Nu är jag påväg...är hemma igen natten till tisdag. På lördag ska vi träffa ett medium *asg*. OMG det ska bli så kul.

Av Katarina - 12 juni 2015 12:31

Vården funkar som den ska. Han träffade en psykiater igår och de kom snabbt fram till vad problemet är och hur de ska gå vidare. Psykoterapi x1/vecka och Sertralin dosen höjs till 100mg/dag. Är glad att det vården funkar men ledsna för de som inte har samma tur utan blir slussade hit och dit och ändå ramlar emellan.
Annars står vi väl och stampar på samma ställe. Händer inte mkt. Han tycker själv att han mår lite bättre. Vi lägger en xtra kopp kärlek på det<3.

Av Katarina - 10 juni 2015 05:39

Fyyy fasiken va gött!! Nu ska jag bara ge rapport åt morgonsköterskan sedan går jag på fem veckors välförtjänt semester =)). Fick en lugn natt. Mina patienter insåg vikten av att glida in i ledighetens tecken utan stress. Annars brukar de minsann motionera mig friskt här nattetid.

Av Katarina - 8 juni 2015 22:53

Ja jäklar vad gött alltså!! Börjar jobba igen 17.7 Ynka två nätter kvar..fattar inte. Fast som det är nu så blir ju semestern lite annorlunda men, men. Tycker min finaste mår lite sämre igen. Nåt som skrämmer mig lite men kanske det går i vågor? Någon som vet?
På torsdag har han nytt läkarbesök hoppas fru doktor fått god frukost och är på sitt bästa humör. Nåja vad som helst är bättre än surkarten förra(?) veckan.
Nu jobba lite ;)

Av Katarina - 8 juni 2015 08:22

För lite mer än två månader sedan slutade jag prata med mamma. Orsaken till det var att hon ansåg att jag _förnedrat_min dotter. Att hon ens använder ett sånt ord får mig att äcklas. Jag skulle väl aldrig någonsin förnedra min dotter mitt eget kött och blod!!
Just där bestämde jag mig för att bryta med min egen mamma. Från att ha varit den jag ringde dagligen har vi nu ingen kontakt. Synd men det är så det måste vara nu.

Ovido - Quiz & Flashcards