Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg under juli 2015

Av Katarina - 13 juli 2015 09:11

Idag är det segt får tvinga fram ngn form av motivation för att kliva upp ur sängen och börja dagen. Polacken kände för strejk idag vid morgonpromenaden medan skogstrollet kopplade på turboknappen. Så där stod jag i mitten med armarna utsträckta...bara korset på ryggen som fattades. Näe det är väl dags att kliva upp K amma till sig och starta dagen =\

Av Katarina - 12 juli 2015 16:31

Precis det jag känner idag. Hästarna fick ledigt men hundarna måste rastas ännu ikväll. Fattar inte hur jag ska orka. Får helt enkelt använda det där lilla extra. Har just kommit hem efter att agerat "mammataxi"..min äldsta tösabit skulle på ridläger.
Fyra dagar till sedan är min semester slut för denna gång. Känns bra..jag längtar tbx till mina patienter.
Älsklingen han knatar på och kör om än lite maniskt. Kan faktist bli lite irriterad på hnm. Jag ser samma mönster upprepas igen. Om än i light version. Tanken är att han ska bli ledig nästa vecka. Få se då... Vårt hemmaliv är fan inget "ledigt". Så jag tror han kommer att känna det som att bli slagen med ett baseboll trä mitt i nyllet... =(

Av Katarina - 10 juli 2015 09:47

Att jag kunde glömma bara på fyra dagar. Han har ledig helg och pratade om att komma hem. Det skulle inte va nåt problem. Yeey tänkte jag började redan hoppas och längta. Att jag lärt inte mig på alla dessa år... Tro inte nåt förrän han står hemma i hallen. Imorse fick jag meddelande om att han inte kommer sig hem. Tjahapp nämen bitterfitta de luxe till er tjänst. Ta ert jvla helgledigt och tryck upp den där solen inte lyser!!
Jag fortsätter dribbla alla bollar i luften enligt bästa förmåga. Cirkus hit och dit har föreställning varje dag! =((

Av Katarina - 7 juli 2015 09:32

Idag är en sån dag... När jag känner mig bitter på tillvaron. P har börjat jobba och är borta i två veckor...bara andra dagen jag är ensam men tankarna har ju malt sedan han tackade ja till jobbet. Fy satan, kan tycka att det är så jääävla oansvarigt av hnm att bara förvänta sig att jag ska sköta allt utan att gnälla. I can tell ya all...jag kommer att gnälla järnet!! På agendan idag skogstrollet ska trimmas, två hästar ska motioneras..helvete kom just på att marsvinen måste ha mat, hundar ska rastas osv. Yeey vad kul(!) jag ÄLSKAR verkligen och va ensam :(.

Ovido - Quiz & Flashcards