Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Katarina - 24 juli 2015 20:51

Idag hade han en sämre dag. Gråtmild och ångestfylld. Frågade om han var spelsugen men det var skam och ångest över de han gjort som plågade honom. Jag kan inte göra det han gjort ogjort men vill ju inte heller se honom må dåligt. Och nå klämkäcka ordspråk hänger inte heller på tapeten. Vi gick in på diverse spelkonton dubbelkollat att de var låsta och de som ännu inte var det låste vi mha kundtjänst i fem år. En steg mot rätt riktning det ska han ha cred för <3.
För egen del kändes det skönt att jobba natt igen. Få distans till hnm och alla känslor jag känner.
Förstår ni känslan att inte ens våga låta hnm gå till affären...för jag är så rädd han ska spela. Att be om kvitto på det han handlat osv. Han har för tillfället inget bankkort heller. Fy fasiken =/.

Av Katarina - 24 juli 2015 04:00

När jag fick den äckliga svidande sanningen i ansiktet så sa jag direkt att han behöver hjälp. Om vi ska vara "vi" så är det ett av mina många krav/önskemål annars kan jag inte stanna. Jag lade upp en plan och detta blir på samma gång en checklista och reminder för mig själv:

* Han använder den psykologremiss han fick vid sin utbrändhet
* Tar kontakt med en beroendeklinik som har erfarenhet av spelmissbruk och får hjälp med den biten
* Slutar ljuga för mig
* Ger mig full tillgång till hans konton och ansvar över räkningar, samt att han inte har tillgång till hela lönen.
* Låser alla spelkonton och möjligheten att ta snabblån
* Kontaktar banken för ett lån med lägre ränta för att få bort snabblånen.

Vad mer? Jag tycker att han varit villig att samarbeta och jag hoppas att det är så. Men min svikna sida vet att det antagligen inte håller på alla punkter =(. Nu verkar han vara villig att ta emot hjälp för sitt missbruk.

Av Katarina - 24 juli 2015 01:26

Jag har bestämt mig för att söka hjälp fr en beroendeklinik. Jag har alldeles för mkt tankar och frågetecken för att klara detta ensam. Att vara "anhörig till en spelberoende" är nog den mest googlade raden för min del nu. Att han igen ska iväg två veckor gör mig orolig. Hur ska jag våga lita på att han inte spelar..? Om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte vad som kom först..snabblånen, återfallet i spelberoende eller hans utbrändhet. Vad kom först hönan eller ägget?? Jag vet bara att jag ska försöka limma ihop nåt som är jävligt trasigt...mig själv =(

Ovido - Quiz & Flashcards