Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg under juli 2015

Av Katarina - 19 juli 2015 00:54

Sertralin i all ära. I och med att han höjde sin dos föll oxå endel av hnm bort. Eller kanske inte bortfall men jag når inte in i bubblan. Det är han men ändå inte. Jag kan berätta nåt bra/positivt/roligt och han reagerar inte som han borde. Jag _saknar_ min älskling, saaaknar!!
Ibland skulle det vara så skönt om ngn som varit med om detta kunde krama om mig och säga "det är såhär, men håll ut..det blir bra".
En sak är säker på måndag blir det sjukvården. Han måste snarast ha hjälp igen. Fast han själv trodde att han var fit for fight.

No can do

Av Katarina - 18 juli 2015 23:02

Det är vad vi måste ha. Allt ska ut på bordet. Alla svidande äckliga detaljer måste blottas. Önskar att jag fick full tillgång till våra konton så jag får sköta alla räkningar för en tid framöver. Det som hänt nu vänder upp och ner på ALLT. Hästarna måste byta stall...sämre stall-->lägre hyra-->mera jobb åt mig men mindre utgifter.
Svångremmen ska dras åt rejält!

Av Katarina - 18 juli 2015 22:46

När jag inte trodde att det kunde bli värre. Då inser jag att han ljugit och undanhållit saker för mig. Jag är ju delvis korsad med blodhund så det är inte mkt folk kan dölja för mig. Så även denna gång. Har haft en fruktansvärd magkänsla om att nåt är riktigt, riktigt fel. Vill inte gå in på detaljer. Men i hans tidiga början av utbrändhet i april har han tydligen inte kunnat tänka rationellt utan plockat på sig snabblån. Hans lån är ju även mina lån. Vi är ju en familj. =((( Mitt hjärta brister. Snabblån och spelberoende har varit problem förr och nu är vi delvis där igen. Han har brutit ett löfte och jag är förkrossad ='(. Hur resa sig igen.

Av Katarina - 18 juli 2015 02:16

Det är ju självklart att jag slutar min semester och börjar jobba samma dag som han blir ledig. Vad är oddsen liksom?! Har endast två nätter nu men iaf. Hade hellre legat hemma och skedat. Oh well liten paus sedan dags att dra på handskarna igen och börja gnola.

Av Katarina - 16 juli 2015 10:13

Ska jag ligga på höger eller vänster sida!? Om det vore så lätt. Fast att önska att födas som hund i nästa liv är väl inte nån ide'. Med min tur skulle väl hemlandet bli Kina och jag blir plockmat på ngn jävla festival=)).
Näpp sista dagen semester. Bara att starta upp!

Av Katarina - 15 juli 2015 00:31

Då får man inte ens ett godnatt meddelande och jag har väl mig själv att skylla. Missriktad ilska de luxe. Får väl smöra så det står härliga till imorgon. Jag vill verkligen inte ha det såhär..det vet han. Det svider som fan då han lovat upprepade ggr att inte jobba såhär igen och ändå bryter löftet.
Att jag inte lär mig...sluta bitcha(!), vid 36-års ålder borde jag veta bättre.
Man är sin egen lyckas smed...kan erkänna jag misslyckades totalt IGEN.

Av Katarina - 14 juli 2015 20:27

Hans musik hjälper oftast i svåra djupdykningar. Lyckas hitta någon form av styrka och tröst gnm hans musik. Oh well även om lite smarrigt Devious maids tar tankarna fr det mesta...vinner James tävlingen. Äntligen kväll det här är absolut bästa stunden på hela dagen. Lugnet har lagt sig...hundarna rastade och allt e bara lugnt och stilla. Jag, min säng, två snarkande odjur Polacken och det nytrimmade skogstrollet samt favvoserien. Hade dessutom Ben & Jerry varit med mig skulle det ha varit himlen...men så kul ska vi inte ha det.

Av Katarina - 14 juli 2015 16:31

Eller kanske inte dum i huvudet men så jvla blåögd och godtrogen. Ibland tänker jag på karma. Hade en för mig okänd äldre dam i kassakön framför mig hon hade glömt sin plånbok och det där blev så jobbigt för alla inblandade parter att jag betalade hennes inköp oxå, jag kände för henne och kunde inte stå på sidan om och betrakta eländet. Kanske det kommer tillbaka till mig på nåt sätt?Nu just känns det dock som att alla av mina närmaste bara sviker och det svider---->mycket =(!
Kanske det är så att man ansvarar för sin egen lycka. Isf får jag sätta mig ner med papper och penna och bena ut min skit.
Förresten en annan sak Facebook är ett riktigt rövhål täckt av utsmetad skit....bara som en parentes till allt annat skit. En verbal spya är vad detta inlägg är från början till slut!
Så är det hörni-->same shit different day

Ovido - Quiz & Flashcards