Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg under april 2012

Av Katarina - 14 april 2012 18:54

Shit vilken dag...snön vräkte ner galet mkt då jag slutade jobba. Well suck on this   väderguden.

Yeey my M2B is back in town...vääääry najs. Barnsligt kär....han e´ju så jeevla snygg!!! Plus att jag inte längre har ensam vårdnad om hårboll och polacken. Me LIKE!

BARA Liite, liite svårighet att anpassa mig till att vi plötsligt är fyra i huset. Bonusbarnen är oxå på plats. Saker och ting har en tendens att röra på sig när man är flere i ett hushåll. Bara att vänja sig för imorgon kommer mina skitungar  hit. Fast först ska jag jobba   07-15. Söndagscash i all ära.  Så jag hoppas att ni besökare här på bloggen haft en lööövli lördag. Lämna gärna ett fotspår då ni traskar förbi. Ha det gött tills vi hörs igen!


Av Katarina - 13 april 2012 21:44

Blir jeevla ledsen   då det aldrig nånsin blir som man hoppas. Inte kom han hem idag heller. Och att jag ens orkar bli besviken. Jag har ju lärt mig tidigare, att aldrig tro och hoppas före han verkligen parkerar bilen på uppfarten. Men ändå tillät jag mig att hoppas och längta.  Nåja...ska brush my teeth, rasta smuggelgods och gå och sova. Ska upp till 07 imorgon...jobba,jobba...


De har lovat S*N*Ö till imorgo!?!??!!? Kan nån bara skjuta väderguden??

Av Katarina - 13 april 2012 10:30

My Goood hon kom inte idag heller. Jeevla råtta...Den man inte anställt kommer inte. Jahapp inte mycket att göra åt saken. Bara att dra på sig städhandskarna och sköta det själv då. Blää rent ut sagt..framför mig har jag  ~220kvm yta att cleana. Kan man ignorera det faktum att huset måste städas? Så mkt för superfredag...



Av Katarina - 13 april 2012 09:50

Oh yes...fredagen den 13:e it is!! Har galet bra läkare på plats idag så arbetspasset kommer att gå som en dans. Visserligen inga schhhnyggon att hänga ögona på men.... Ikväll kommer min egen hunk hem så det löser ju sig  . Har en känsla av att det här kommer att bli en riktigt  superfredag.


Stallet och morgonfodringen gick bra polerade Fjollan så hon glänste som guld innan hon gick ut i hagen...tja hon rullar ju sig i lera innan kvällen är kommen men jag lämnade henne vacker. Äter aldrig frukost innan jag far till stallet. Men nu jäklar ska det malas kaffebönor och fixa en stor rykande kopp kaffe. Brödet är i ugnen, nybakt är lovely.. så livet kunde knappast vara bättre. Yes nu rockar vi  ..

Av Katarina - 12 april 2012 21:39

Varje kväll samma sak, polski och hårbollen kör formel 1 runt hela nedrevåningen....först jagar 5kg hemlöst, dryga 3kg insmugglat och så tvärtom. Roligt har de och båda får ju viss motion.

Meh hade ju heelt missat att jag har kvällsskift imorgon samt morgontur i stallet. Jamen tjeena mittbena va kuul. Borde alltså förflytta min lekamen tillbaka i vågrätt läge.


Så ha det gött så hörs vi imorrn.  

Av Katarina - 12 april 2012 20:27

Denna lapp har legat framme sedan han for. Det som får mig att orka och inte sakna för mycket. Gud vad han fattas mig, jag är inte hel uan honom. Kanske, kanske imorgon kommer han hem...eller så på lördag. Har fått lära mig med hans jobb (han har ju bytt typ 3-4ggr sedan jag började blogga) att det svänger som vinden. Vad som sägs idag behöver inte gälla imorgon. Men jag är tacksam (se där...jag börjar lära mig)..han är min trots allt.  


 
    

Av Katarina - 12 april 2012 20:20

Släpade upp min feta lekamen ur sängen och for tillbaka till stallet och kolla hoppträning. Fiina hästar dårå..inte alls i samma kategori som min Fjolla(dvs lat, lat, lat och omotiverad)... Men man ska inte gräma över det man inte har utan glädjas över det man har.  Det kallas tacksamhet..nåt som jag borde lära mig.

Jeeevlar vad illa en tjej ramla av. Sällan skådat sån volt. Tack och lov landade hon bra men mörbultad kommer hon att känna sig imorgon...stackars tösabit.

Av Katarina - 12 april 2012 17:17



Vi tackar Kitchen Joy för gott samarbete med min mikro!! Smakade ...gott. Att koka mat bara för EN person ligger inte i mitt intresse.

Ovido - Quiz & Flashcards