Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Katarina - 12 april 2012 21:39

Varje kväll samma sak, polski och hårbollen kör formel 1 runt hela nedrevåningen....först jagar 5kg hemlöst, dryga 3kg insmugglat och så tvärtom. Roligt har de och båda får ju viss motion.

Meh hade ju heelt missat att jag har kvällsskift imorgon samt morgontur i stallet. Jamen tjeena mittbena va kuul. Borde alltså förflytta min lekamen tillbaka i vågrätt läge.


Så ha det gött så hörs vi imorrn.  

Av Katarina - 12 april 2012 20:27

Denna lapp har legat framme sedan han for. Det som får mig att orka och inte sakna för mycket. Gud vad han fattas mig, jag är inte hel uan honom. Kanske, kanske imorgon kommer han hem...eller så på lördag. Har fått lära mig med hans jobb (han har ju bytt typ 3-4ggr sedan jag började blogga) att det svänger som vinden. Vad som sägs idag behöver inte gälla imorgon. Men jag är tacksam (se där...jag börjar lära mig)..han är min trots allt.  


 
    

Av Katarina - 12 april 2012 20:20

Släpade upp min feta lekamen ur sängen och for tillbaka till stallet och kolla hoppträning. Fiina hästar dårå..inte alls i samma kategori som min Fjolla(dvs lat, lat, lat och omotiverad)... Men man ska inte gräma över det man inte har utan glädjas över det man har.  Det kallas tacksamhet..nåt som jag borde lära mig.

Jeeevlar vad illa en tjej ramla av. Sällan skådat sån volt. Tack och lov landade hon bra men mörbultad kommer hon att känna sig imorgon...stackars tösabit.

Av Katarina - 12 april 2012 17:17



Vi tackar Kitchen Joy för gott samarbete med min mikro!! Smakade ...gott. Att koka mat bara för EN person ligger inte i mitt intresse.

Av Katarina - 12 april 2012 16:59

Borde ju inse att man inte ska stiga upp när regnet häller ner. Det blir liksom inte bättre. Jobbet suger ju fett. Vi roterar som det så fint heter mellan olika platser på jourmottagningen. Javisst idag var det min tur att sitta i mottagningsluckan. Tror klockan inte var mer än 09 när jag var färdig att strypa första patienten. Det finns liksom inge hyffs och vett i folk nuförtiden. Och då man försöker _hänvisa_ dem vänligt till rätt ställe så blir de bara ännu mer fel. Men dagen är förbi och det är passé nu. Nåt kul finns inte direkt att berätta om heller.


Har för övrigt jeeevligt ont i magen. Fjollan fick tydligen ändå in en riktig fullträff till spark i solar plexus. Vacker blåskiftande buk var det här!! Det hade kunnat gå såååååå mycket sämre. Jag tackar högre makter för att det gick så bra som det gjorde. Fullstor ~600kg´s fjollhäst är inte att leka med. Så vi förgyller väl dagen med en bild på Fjollan the kicker.


 

Ovido - Quiz & Flashcards