Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg under april 2012

Av Katarina - 19 april 2012 09:23

Sweet jesus vad slö jag är. Får slöa ännu i 1,5 timme sedan kommer mina godingar hem från skolan och då blir det att sätta sig i bilen (den med sommardäck....vi nonchalerar snöläget) och åka till min hemstad och fira mamsen som fyllt år. Visserligen inte jämnt men det ska ju firas. Sedan ska jag ju oxå klippa mig. Köpte hårfärg igår så jag inte ska se "gröön" ut i håret. Scheetabra asså.


By the way...ett stycke info som suger hästballe...min älskade gos är tvungen att åka bort igen, inte mindre än 1:a maj veckan. DÅ JAG HAR SEMESTER...SUG på den du. Ensam....*igen* 

Jag hatar att va ensam då det är nån "storhelg" om man nu kan kalla valborg och första maj som nåt stort. För de flesta ligger väl och kvider i baksmälla.

Jeevla apor, det slår aldrig, aldrig fel. Anställda blir onekligen ALLTID sjuka när de drar ihop sig till påsk, valborg, midsommar, jul och nyår.


Man ska ju vara så jeeevla anpassningsbar och tolerant till hans arbete. Yeah rrrrright, blir bara negativ  

Av Katarina - 18 april 2012 14:56

Han e så fiiin den lille grabben..  


 

Av Katarina - 18 april 2012 11:08

Besöket av veterinären går säkert på ett x antal lakan....dit for min jeevla IKEA resa...Rööööövhååål. Many balubas för att få höra att man inte duger som ryttare och att hästen inte alls har nåt värre fel i ryggen trots att hon böjer undan för beröring.... Jo jag tackar jag.. *fnys*.


Ser mig själv skicka tillbaka hästen till ägaren med en "homeless-pappskylt" knuten runt nacken med texten "Miss my mummy"...

Av Katarina - 18 april 2012 10:59

Har haft vetten på besök i stallet. Jag mycket hade jag väntat mig men inte riktigt det som slutresultatet blev. Ömhet i ryggen, ingen haltning i skritt, trav eller galopp varken med eller utan ryttare. Istället så fick hon det vänt till att det kan vara mitt fel som ryttare  ... Väldigt intressant med tanke på att det har eskalerat avsevärt de tre senaste veckorna och jag har haft henne sedan början av november. Ägaren känner inte till bakutsparkar eller stegringar som hon har börjat hålla sig till med. Fjollan är jämnt musklad lite mer hög i höften vä sida. KAN vara nåt med brunsten och äggstockar/livmoder...kanske nån cysta eller flere. Sannolikheten är större det känner jag  än att jag gått och blivit en kass ryttare på några veckor. Ska väl tillägga att jag har ca 9års erfarenhet av ridning. Men som jag skrev tidigare även solen har sina fläckar. Så summasumarum 7dagars värkmedicin åt Fjollan och ett krossat självförtroende åt fodervärden.... . Ny kontakt v.b


Det värsta är att jag känner att nåt är fel med henne, men vad gör man då när ingen bryr sig!?!

Av Katarina - 17 april 2012 12:45

Det är med delade känslor som jag ser på morgondagen. Dels för att det inte är speciellt många månader sedan jag var tvungen att avliva min egen häst och nu igen står med en häst som inte mår bra visserligen foderhäst men iaf. Insåg igår efter promenaden att hon/vi behöver hjälp. Hann gå kanske 50m från stallet så stannar hon grymtar till och toksparkar bakut. Kom från ingenstans. Men ljudet hon hade var identiskt med det hon har då hon protesterar vid ridning och kickar mot skänkeln. Nåväl brukar ta några halter och rygga lite vid varje promenad bara för att få ett annat rörelsemönster i bakdelen. Det var inte populärt igår, hon stegrade sig. Och visst det har hänt förr men då i manegen då hon varit busig. Inte som igår.

Ringde ägaren som tacksamt nog oxå är vet. men hon ansåg sig inte ha tillräckligt med kunskap....visste jag visserligen redan från början men man måste ju hålla det avtal man har med ägaren. Så ringde hästvetten som kunde komma på plats imorgon på f.m (hennes f.m är antagligen runt 17 på kvällen för hon kan aldrig hålla tiden) och göra en första bedömning. Behövs det röntgen så åker vi till kliniken med henne.Fucketifuck


Kan ju oxå informera om att jag inte ridit sedan onsdag förra veckan, just pga hennes sätt att vara. Betyder ju inte heller att hon inte gjort nåt och bara stått i hagen och glott.


Well imorgon är det onsdag....onsdag som i -Ikea-..men men...hästen går före en shoppingtur.

Av Katarina - 17 april 2012 06:46

Det vart ingen låååång sovmooorgon på första lediga dagen. Nope på med piskan bara, upp och hoppa. Hade beställt en VVS-montör redan till slutet av förra veckan men han dök inte upp..hmm... Jaja bättre sent än aldrig. Idag bright and early stegade han in i full "jag ska göra ert liv såå mycket lättare och fattigare"-mundering. Polacken var den ända som skällde ut honom, snacka om stor i orden  och liten på jorden. Och jag tänker inte gå in närmare på VAD han installerar, ni vet oljepanna väderomslag osv osv. Heeey by the way..kanske man kan skicka frakturan till väderguden???!!?!? My God att jag inte tänkt på det. Adressen nån??

Av Katarina - 16 april 2012 15:42

   Jag är ledig imorgon....yeey har alltså värsta freeedagsfeelisen. Eftersom gos är hemma så blir det antagligen IKEA på onsdag och det är ju inte helt fel. Däremot (trots mina negativa åsikter) var han och böt till sommardäck på stora bilen idag....wtf??? liksom..nån som inte har kolla väderleksrapporten. De har lovat snö till imorgon och onsdag..Men feel free kör i snömodd på onsdag med sommarwheels för jag SKA till Ikea.

Hårklippning på torsdag -so nice- ser ut som....gud jag vet inte vad i håret. De små grå stråna blir bara mer och mer synliga. Not good. Måste färga oxå.."tycker du ser så gröööön ut i håret"... fick jag höra förra gången av hon som klippte thaanx a lot. Nåja hellre grööön är grå.  


Nu mat, sedan stallet, kan inte rida fjollis..hon e lite öm i ryggen. Jeeeeevla sadelhelvete, stoppade om den för några veckor sedan och tydligen var han inte riktigt noggrann, fuckface!

Av Katarina - 16 april 2012 15:34

Snarare diktator till storebror på jobbet som inte låter mig få tillträde till bloggen. Ööööh kan vara för att man ska _jobba_ på jobbet inte blogga.. Well så två gånger har jag försökt uppdatera men icke..samma visa. Han vägrar publicera mina inlägg. Jeevla rövhål!


Anyway, insåg en sak idag...hatar, hatar HATAR sena människor. Vissa av mina kolleger har en tendens att komma 10-15min för sent på morgonen. Dvs börjar man 07 så är det 07 inte 07.15 För den som är i tid e ju såklart tvungen att köra dubbelt för att täcka upp den som inte är där. Jag är väldigt punktlig, har alltid varit men...även solen har sina fläckar of course. Så för alla som kommer 10-15min för sent till jobbet utan nån vettig anledning och tror man kommer sig undan gnm att le....this is for you  .

Ovido - Quiz & Flashcards