Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Katarina - 10 oktober 2016 23:46

Jag längtar bort, bort från vardagen och allt som den innehåller. Den mest flygrädda jäkel på denna planet är nog jag. Får ångest bara jag svänger av mot flygfältet(då vet ni vidden av min rädsla). Jag vill ut och resa!!!! Ut i världen och testa mina vingar. Se nya miljöer, människor, kulturer osv. Kan tänka mig att bosätta mig i typ Spanien(?) för en tid. Kanske jobba som sköterska på nåt ställe. Allt är möjligt. Jag är trots detta inte otacksam till det jag har i mitt liv, men jag vill lite mer. Det är väldigt få gånger jag berättar om mina framtidsdrömmar, antagligen just för att de är drömmar.
Om fem år är min yngsta tjej myndig vilket betyder att hennes storasyrra är 20. Jag är då 43år *omfg*!! Då ska jag, om jag är frisk och välmående åka iväg som volontär i _åtminstone_ tre månader. Kanske jag med min kunskap som sköterska kan göra nytta ngn annanstans. Inga Jesus ambitioner, bara ge av det som jag lärt mig. Det är en av mina stora drömmar. Jag hoppas den förverkligas!

Av Katarina - 10 oktober 2016 01:18

Ny vecka påbörjad. Kan väl säga att jag avslutade den förra med ett helsikes humör. Jag fattar inte hur jag kan ha sån jäkla PMS nuförtiden. Trodde på allvar att jag höll på att tappa konceptet totalt....ända tills jag räknade dagarna i almanackan och kom till 21. Hell yes jag håller inte på att förlora förståndet!! Det är bara hormoner som går bananas :)).
Dags att diskutera problemet med min gynekolog. Har tid om två veckor. Utöver det så blev det en yttepytte kort vecka med P. Hann typ se honom två dygn och det spenderades med att bråka. Stor del pga min PMS säkert. Inte så stolt över mig själv. Men man kan ju inte vara en stjärna varje dag! :)

Ovido - Quiz & Flashcards