Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av Katarina - 5 oktober 2016 02:11

Vara lite oansvarig. Spendera pengar som om morgondagen inte fanns. Skämma bort mig själv och endast tänka på mig själv i alla lägen och bara förvänta mig att nån annan ska städa min skit då jag inte längre får ihop det. Det är såhär P lever. Har fortfarande insyn i hans konto och ser ju att han verkligen lever för dagen och låter bankkortet glöda. Jag avundas(?) den lättja han verkar ha gentemot pengar. Tänk att på två veckor kunna lägga 300eur på sig själv, bara sig själv. Hade jag mått bättre då?!
Sådan är inte jag, kommer heller aldrig att bli. Har mina döttrar det som de behöver kan jag lätt hålla in för egen del. Har lovat mig själv att unna mig nåt när oktoberlönen kommer ifall det finns utrymme då allt är betalt.
Jag önskar jag kunde vara ekonomiskt oansvarig, men det är jag inte...

Ovido - Quiz & Flashcards