Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 20 juni 2016

Av Katarina - 20 juni 2016 09:49

Det är kanske ovanligt att båda parter hamnar i en livskris samtidigt. Det hände oss. Han har sin egen kris att ta sig igenom och jag har min. Så hur hittar då två trasiga själar varandra igen? När den ena (han) är väldigt introvert i sin personlighet och den andra (jag) är väldigt extrovert. Det blir inte alls bra kan jag berättar för er. Jag har nog haft för mkt med min egen förlust och kris för att lyfta blicken och se förbi fasaden han visar. För med korten på bordet är han fortfarande lika trasig inombords som i april i fjol då han blev utbränd...(allt finns ju i bloggen om någon vill läsa). Jag har trott att det är hos oss som par där krisen ligger. Det är det inte tydligen eller jo det har ju blivit vår kris med tiden som gått eftersom det tärt på oss. Kanske, kanske vi kan lösa det om han börjar jobba med sina riktiga problem som sträcker sig ända ner till då han var barn.
Som ni märker idag är en dag med nya insikter. Imorgon har vi parterapi igen och nästa vecka har jag tid på nytt för sorgebearbetning. Inte så mkt klös i mig idag, mera förståelse kanske.

Ovido - Quiz & Flashcards