Mamma*varannan*vecka

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Katarina - 10 november 2012 17:31

Har dressyrlektion imorgon med en av mina tränare, den bättre, hon som inte har en käpp upp i arslet. Känns helt ok även fast jag brukar rida som en riktig kråka när jag är på lektion...enbart för att jag blir så jäkla nervös. Visserligen rider jag aldrig perfekt det gör ju ingen men jag önskar att jag fick en bra lektion imorgon. Känner att mitt självförtroende skulle behöva det. Rider regelbundet för tränare, har två olika som tränar mig och hästen i dressyr. Vi behöver det...jag och skrutten.

Han fick på skon tillbaka idag och ridit det har vi gjort. Struntade i manegen eftersom vädret var hyffsat ok för att välja ridplan. Tycker underlaget i manegen är snäppet för mjukt och vill gärna variera.

Anyway tyckte inte att det gick sådär himla bra idag. Gjorde mycket övergångar försökte hålla mer rakt spår än volt. Borde köpa nytt träns och kanske en till sadel..

Nåja shit the same. Detta är ingen ridblogg utan en jaa vadå?..gnällblogg


På allvar känner mig lite mer munter idag, inte lika labil och självmordsbenägen *asg*. Kan bero på att gos är påväg hem...Japp hem, hem kommer han..  

Just det..jag skulle ju skaffa mig ett liv utan honom som funkar när han inte är hemma.


Kan med handen på hjärtat erkänna att det inte alls funkat i veckan som fått. Men jag försöker.

Ovido - Quiz & Flashcards